(4) Stavba hexacopteru od A do Z
Toto je čtvrtý a také poslední díl seriálu o stavbě vlastního hexacopteru, první díl si můžete přečíst zde, druhý díl zde a třetí díl zde.
Část desátá – Zálet
Zde snad není komentáře třeba, stačí se podívat na video. Snad jen, že se vše povedlo.
Snad jen statistická data : Z baterie vyčerpáno 1233 mAh, doba letu 2:50 min. Z toho tedy plyne proudový odběr při visu cca 26 A, což v podstatě odpovídá předběžným výpočtům.
Část jedenáctá – Instalace brushless gimbalu
Po záletu byl čas na instalaci gimbalu na kameru. Jelikož bylo jasné, že budu používat kameru GoPro, hledal jsem gimbal určený hlavně pro tuto kameru. Nakonec se mi naskytla koupě gimbalu Beholder Lite původně určeného pro montáž na DJI Phantoma, ale s trochou malých úprav jsem ho použil i na svého coptera. Usazení je vidět na následujícím obrázku.
Doma jsem provedl předběžné nastavení gimbalu ( překvapivě tovární nastavení bylo nepoužitelné ) a další den jsem se vydal na letiště testovat za letu.
Domácí test je zde, ještě to chtělo poupravit nastavení.
A zde již letový test na letišťi. I zde to chtělo pár úprav, ale i tak je výsledek velmi dobrý.
Část dvanáctá – Vylepšení
Po několika zkušenostech s copterem jsem samozřejmě přišel na nějaké „vychytávky“, které mi trochu usnadní život. Jako první to je vyvedení USBčka od řídící desky mimo kryt, abych při ladění desky nemusel stále sundávat vrchní kryt. Sehnal jsem krátký kabel ( původně nějaký OTG kabel ) a ten jsem vyvedl nad plato s baterií.
Samozřejmě jako další jsem řešil umístění pomocné baterie 3s na napájení LED osvětlení, gimbalu, videovysílače, OSDčka a podobně. Nakonec jsem také ustoupil od původního záměru instalace pod kryt a baterii jsem umístil pod hlavní baterii a na desku jsem umístil jak konektor od této baterie, tak vypínače, kterými spínám jednotlivé funkce.
Předpokládám, že v průběhu provozu možná přijdu ještě na nějaké drobnosti, ale zatím bych považoval takto postavený copter za to nejlepší, co jsem kdy postavil. Jako poslední úpravu jsem provedl kontrolu všech šroubových spojů po prvních letech, jestli nedošlo k nějakému uvolnění šroubů. Některé šrouby totiž nebyly lepeny ( z důvodu případného rozebírání a předělávek ). Nyní když vše funguje mohu i tyto šrouby dozalepit. Tuto kontrolu doporučuji provádět několikrát za sezonu protože člověk nikdy neví, co se může přihodit za letu.
S těmito slovy bych i ukončil tento obsáhlý článek o stavbě tohoto copteru. Nyní si už jen přát, aby vše dlouho a spolehlivě fungovalo.
Nejnovější komentáře